زینت زن=حفظ حجاب((Hejab pix))+عکس+پوستر

پوستر ها و تصاویر جالب از حجاب زنان مسلمان

زینت زن=حفظ حجاب((Hejab pix))+عکس+پوستر

پوستر ها و تصاویر جالب از حجاب زنان مسلمان

زینت زن=حفظ حجاب((Hejab pix))+عکس+پوستر

رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: خداوند می‏ فرماید:

< ای فرزند آدم اگر چشمت‏ بخواهد تو را به حرام وادار کند ، من پلک‏ها را در اختیار تو قرار داده ‏ام ؛ پس آن‏ها را فروبند >

طبقه بندی موضوعی

دوشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۱:۱۸ ب.ظ

۰

جای خالی حجاب برتر در فیلم‌ها و سریال‌ها

دوشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۱:۱۸ ب.ظ

صراط: حجاب و عفاف دارای مفهومی دینی و اجتماعی و عاطفی با محوریت حفظ و تقویت خانواده و استحکام پایه‌های همبستگی جامعه است.

آغاز فصل گرما بهانه‌ای برای زیر پا گذاشتن قوانین مربوط به عفاف و حجاب و جولان جنون بدحجابی در خیابان‌ها، کوچه‌ها و مراسم‌ها است.

نگاهی اجمالی به رفت و آمدهای بانوان در میادین اصلی شهرهای بزرگ و کوچک مازندران که در روستاهای این شهرستان هم رخنه کرده است به صورت واضحی بیانگر بدحجابی و نمایش انواع پوشش ها و آرایش‌های نامتعارف است.

* 326 ماده قانونی برای عفاف و حجاب

هرچند بدحجابی دارای ابعاد مختلف و شاخص‌های روحی، روانی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است ولی عدم اجرای کامل قانون گسترش راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب که در 13 دی‌ماه 1384 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، جای تأمل دارد.

قانون گسترش راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب که با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم‌الاجرا و در حکم قانون محسوب می‌شود، 326 ماده قانونی دارد و از آنجایی که این شورای عالی وظیفه سیاست‌گذاری، تدوین ضوابط و نظارت مصوبات را بر عهده دارد، نگاهی دوباره به رسالت‌ها و وظایفی که این قانون بر عهده 25 دستگاه و وزارت خانه نهاده است باید مورد توجه جدی و بازبینی اجرایی قرار گیرد و در قانون عفاف و حجاب به صورت همه جانبه به موضوع توجه کرده است.

به نظر می‌رسد اجرایی شدن کامل این قانون به موانعی برخورد کرده است که عدم کارایی محسوس آن را می‌توان در نوع پوشش و آرایش سطح عمومی جامعه مشاهده کرد که برخی‌ خیابان‌ها، کوچه‌ها و مراسم‌های عمومی را با فضای خصوصی و خانوادگی خود اشتباه می‌گیرند.

برای الگوپذیر شدن فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند اجرای برنامه‌هایی با هدف نهادینه کردن آن در عمق جامعه هستیم و بر خلاف نظر عمومی جامعه استفاده از توان نیروی انتظامی باید در اولویت‌های آخر باشد.

مشارکت و مدیریت ادارات، نهادها و دستگاه‌های مختلف باید هدفمند و مستمر و با اولویت تغییر نگاه و گفتمان غالب در عرصه حجاب و عفاف باشد.

* الگوهای فرهنگی و تبلیغی عفاف و حجاب

الگوهای تبلیغی و رسانه‌ای نقش اساسی در ترویج دیدگاه‌ها، فرهنگ‌ها و نوع رفتارها دارد و به عقیده کارشناسان اجتماعی،مذهبی و فرهنگی رسانه‌ها و صدا و سیما در این زمینه موفق عمل نکردند.

در قانون عفاف و حجاب بر الگودهی تبلیغی صدا و سیما و رسانه‌ها تاکید شده است و استفاده مناسب از حجاب برتر در فیلم‌ها هم مورد تاکید است.

فعال فرهنگی و دینی شهرستان سوادکوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با تأکید بر اینکه حجاب از ارزنده تر ین نمادهای دینی و ملی ما است، گفت: آموزش بنیادین در خانواده و مدرسه و دانشگاه باید با هدف نهادینه کردن ارزش‌های مربوط به حجاب و عفاف برنامه‌ریزی شود.

فرح دخت مظلومی با بیان اینکه وضعیت حجاب در جامعه مناسب نیست و با ارزش‌های مورد نظر دینی فاصله دارد، افزود: اهمیت حجاب و عفاف باید از خانواده و مدرسه آغاز شود تا با درک اهمیت آن، فراگیر شود.

* جای خالی حجاب برتر در فیلم‌ها و سریال‌ها

با نگاهی بر فیلم‌ها و سریال‌ها جای خالی حجاب برتر و یا شخصیت‌سازی نامناسب از زنان محجبه مشاهده می‌شود و ساخت فیلم یا سریالی با محوریت تاثیر فرهنگی حجاب و عفاف توسط رسانه ملی خالی به نظر می‌رسد.

ماهواره‌ها و اینترنت تاثیر بی‌بدیلی بر تغییر سبک زندگی داشته است و دلیل آن را می‌توان در ماهیت سرعت و نفوذپذیری و تاثیرگذاری آن رسانه‌ها و یا عدم عرضه مناسب و عمیق فرهنگ کهن خود جست‌و جو کرد و یکی از حلقه‌های مهم ندیده گرفته شدن فرهنگ عفاف و حجاب را باید در سطح آگاهی خانواده‌ها و گسترش همه جانبه مفهوم حجاب و عفاف و بیان هنرمندانه فلسفه آن جست‌و جو کرد و تبلیغ مناسب و به روز فرهنگ حجاب و عفاف می‌تواند موجب کاهش بی‌حجابی شود.

فضاسازی تبلیغی و فرهنگی از شاخص‌های مهم و ندیده گرفته شده در عرصه توسعه فرهنگی جامعه است.

تکرار از اصول مسلم در تأثیرگذاری فرهنگی است و فضاسازی مناسب فرهنگی و تبلیغی که با دیوار نویسی و استفاده از رسانه‌های مختلفی مثل فضای مجازی، نشریات، پیامک، فیلم و کلیپ است.

* چادر به عنوان حجاب برتر مورد تأکید است

نماینده شورای عالی استان‌های کشور در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تأثیر ماهواره بر جوانان و عدم مدیریت صحیح مسئولان فرهنگی را از موانع گسترش حجاب ذکر کرد و گفت: بهره‌برداری از تکنولوژی مدرن می‌توان به گسترش فرهنگ و حجاب در جامعه کمک کند.

نرگس کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با تأکید بر اینکه چادر به عنوان حجاب برتر مورد تاکید است، افزود: طراحی به روز و مورد پسند جوانان در عرضه چادر نداشته ایم و از آنجائیکه جوانان تنوع دوست هستند باید چندین مدل از حجاب برتر عرضه شود تا در رقابت با سایر پوشش‌ها عقب نماند.

عضو شورای اسلامی شهرستان سوادکوه با یادآوری این نکته که تجربه استقبال از طراحی و عرضه انواع مقنعه‌ها می‌تواند باعث تلاش بیشتر در ارائه طرح‌های متنوع در پوشش برتر باشد، تصریح کرد: صدا و سیما نقش مهمی در الگودهی و ارزش‌گذاری حجاب و عفاف داشته باشد.

* گفتمان‌سازی برای مفهوم حجاب و عفاف

گفتمان‌سازی عرصه حجاب و عفاف هم از راهکارهای پایه‌ای در این عرصه است تا نظریه‌ها و نقشه راه دستیابی به اهداف مورد نظر مورد توجه قرار گیرد و بیان مناسب آیات و روایات دینی درباره نوع نگاه و رفتار و حجاب در اولویت قرار گیرد.

مهد کودک‌ها و مدارس به عنوان زیربنای شخصیت‌سازی از مراکز ثقل در ترویج فرهنگ و عفاف است و در مقاطع راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه‌ها لزوم پاسخگویی به شبهه‌ها و بیان فلسفه حجاب و عفاف و استفاده از نظرات متفکران مسلمان و غیرمسلمان درباره حفظ عفاف و حجاب مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد.

شناسنامه فرهنگی و اجتماعی شهرها و مناطق مختلف و آسیب‌شناسی فعالیت‌ها و ارائه راهکارهای بومی برای کاهش جنون بی‌حجابی در جامعه ضروری به نظر می‌رسد.

امر به معروف و نهی از منکر از تاکیدات دینی و مورد نظر کارشناسان فرهنگی و اجتماعی برای پالایش جامعه است ولی عدم پشتیبانی لازم از آمران به معروف و ناهیان از منکر که امر به معروف‌و نهی از منکر لسانی و رعایت سلسله مراتب آن را مورد نظر دارند شاهد شهادت چند نفر از آنان بوده‌ایم و امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت گسترده و همگانی مورد توجه قرار گیرد تا بی‌حجابی به عنوان یک ضد ارزش اجتماعی مورد نکوهش و مجازات اجتماعی قرار گیرد.

منبع: فارس