زینت زن=حفظ حجاب((Hejab pix))+عکس+پوستر

پوستر ها و تصاویر جالب از حجاب زنان مسلمان

زینت زن=حفظ حجاب((Hejab pix))+عکس+پوستر

پوستر ها و تصاویر جالب از حجاب زنان مسلمان

زینت زن=حفظ حجاب((Hejab pix))+عکس+پوستر

رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: خداوند می‏ فرماید:

< ای فرزند آدم اگر چشمت‏ بخواهد تو را به حرام وادار کند ، من پلک‏ها را در اختیار تو قرار داده ‏ام ؛ پس آن‏ها را فروبند >

طبقه بندی موضوعی

يكشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۳۳ ب.ظ

۰

قهرمانی تیم فوتسال بانوان ایران

يكشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۳۳ ب.ظ


به گزارش خبرگزاری فارس، بعد از نایب‌قهرمانی در مسابقات داخل سالن آسیا در سال 2013 هم خوشحال بودند هم ناراحت؛ خوشحال از اینکه نخستین رشته توپی بودند که بعد از انقلاب صاحب مدال نقره می‌شدند و ناراحت از اینکه در آخرین لحظات مدال طلا را از دست دادند.


ناامید نشدند؛ با وجود اینکه آن طور که باید مورد تشویق فدراسیون قرار نگرفتند، در سال 2014 در جام جهانی کوچک به دلیل دور بودن مسافت شرکت نکردند، اما بازهم با جان و دل تمرین کردند و راهی مالزی شدند.


فینالی حساس و رویارویی دوباره با ژاپنی که پیش از این یک بار مدال طلا را از چنگشان درآورده بود. حالا همه عزم و جزمشان فقط قهرمانی بود و کسب نخستین طلای رشته توپی در طول تاریخ ورزش بانوان. نیمه اول بازی و گل فرشته کریمی در دقیقه 18 ایران را پیش انداخت، حالا فقط یک نیمه تا قهرمانی فاصله داشتند. نیمه‌ای پرالتهاب که بالاخره با سوت داور قهرمانی ایران اعلام شد. "پایان نخستین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا و کسب مدال طلا برای بانوان ایرانی"


***



تیم ملی فوتسال بانوان ایران برای حضور در نخستین دوره مسابقات قهرمانی آسیا از چندین ماه قبل تمریناتش را آغاز کرد. البته تمرینات بیشتر در تهران پیگیری می‌شد و اردوی تدارکاتی برون‌مرزی نیز برایشان در نظر گرفته نشد. البته تیم ملی فوتسال ایران برای شرکت در این مسابقات چندان هم دست خالی نبود و در تهران چند دیدار تدارکاتی با ازبکستان که البته در قهرمانی آسیا هم همگروه بودند برگزار کرد و با پیروزی پرگل خودش را آماده رقابت با بهترین‌های آسیا کرد.


در دور مقدماتی ملی‌پوشان کشورمان موفق شدند با برتری پر گل مقابل هنگ‌کنگ، مالزی و ازبکستان راهی نیمه‌نهایی شوند. در این بازی نیز تایلند را شکست دادند و اقتدار به فینال راه پیدا کردند. در فینال این بازی‌ها در حالی مقابل ژاپن قرار گرفتند که این تیم هم در تلاش بود تا از عنوان قهرمانی‌اش در بازی‌های داخل سالن آسیا دفاع کند، اما این بار ژاپنی‌ها با درخشش بانوان ایرانی از کسب مدال طلا بازماندند.


***

تیم ملی فوتسال بانوان ایران در این چند سال اخیر روند روبه رشدی را داشته است. اگرچه این موفقیت‌ها هیچ وقت در بوق و کرنا نمی‌شود، اگرچه مانند دیگر ورزشکاران رشته‌های مختلف قهرمانی‌شان به چشم نمی‌آید، پاداش‌های آنچنانی نمی‌گیرند و قراردادهای سرسام‌آور ندارند، ماشین مدل بالا زیر پایشان نیست و چهره مشهوری هم در جامعه نیستند، اما قهرمان هستند، قهرمان آسیا.


ملی‌پوشان فوتسال ایران با کسب این عنوان قهرمانی نشان دادند که بانوان توانایی قهرمانی در رشته‌های تیمی را هم دارند. اگرچه ملی‌پوشان ایران در رقابت با حریفان جهانی هم ناکام نبوده‌اند، اما در این یکی دو سال اخیر فدراسیون فوتبال توجه زیادی به اعزام بانوان به جام جهانی کوچک نداشته است.



 

جام جهانی کوچک امسال به میزبانی گواتمالا برگزار می‌شود و طبق معمول ایران یکی از کشورهای پای ثابت برای دعوت شدن در این میادین است که امید می‌رود با وجود دور بودن مسیر این بار فدراسیون چشم خود را به روی موفقیت‌های ملی‌پوشان نبندد و با سرمایه‌گذاری بیشتر روی این تیم هر چه بیشتر موفقیت آنها را در میادین بین‌المللی رقم بزند.


احتمال برگزاری مسابقات جهانی فوتسال زیر نظر فیفا در سال‌های نه چندان دور آینده وجود دارد و با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان جایگاه بانوان را در جهان هم ارتقاء داد.