زینت زن=حفظ حجاب((Hejab pix))+عکس+پوستر

پوستر ها و تصاویر جالب از حجاب زنان مسلمان

زینت زن=حفظ حجاب((Hejab pix))+عکس+پوستر

پوستر ها و تصاویر جالب از حجاب زنان مسلمان

زینت زن=حفظ حجاب((Hejab pix))+عکس+پوستر

رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: خداوند می‏ فرماید:

< ای فرزند آدم اگر چشمت‏ بخواهد تو را به حرام وادار کند ، من پلک‏ها را در اختیار تو قرار داده ‏ام ؛ پس آن‏ها را فروبند >

طبقه بندی موضوعی

پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۴:۴۹ ب.ظ

۰


به گزارش اترک نیوز به نقل از مجله خبری اینترنتی ساجده، به مناسبت هفته بسیج از بانوی موفقی که به مدت 18 سال عضویت فعال در بسیج داشته دعوت به عمل آورده ایم که در ادامه تقدیم تان می کنیم :

خودتان را معرفی کنید:

گلبانو ایرانی هستم که در منزل نازنین صدا یم می زدند تا اینکه حدود شش ماه قبل نام شناسنامه ای ام را هم به نازنین تغییر دادم . متولد 1347 دارای مدرک تحصیلی لیسانس الهیات و فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی هستم. تخلص شعری ام شیدا است بخاطر عشق به امام زمان و ائمه(ع) انتخاب کرده ام.

.

 





به گزارش اترک نیوز به نقل از مجله خبری اینترنتی ساجده، به مناسبت هفته بسیج از بانوی موفقی که به مدت 18 سال عضویت فعال در بسیج داشته دعوت به عمل آورده ایم که در ادامه تقدیم تان می کنیم :

خودتان را معرفی کنید:

گلبانو ایرانی هستم که در منزل نازنین صدا یم می زدند تا اینکه حدود شش ماه قبل نام شناسنامه ای ام را هم به نازنین تغییر دادم . متولد 1347 دارای مدرک تحصیلی لیسانس الهیات و فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی هستم. تخلص شعری ام شیدا است بخاطر عشق به امام زمان و ائمه(ع) انتخاب کرده ام .


سابقه شغلی تان را بیان کنید.

از سال 70 وارد آموزش و پرورش شدم حدود 7 سال دبیر بودم و تدریس می کردم بعد از آن به مدت 8 سال مدیریت مدرسه را داشتم و بعد از آن تا به امروز هم تدریس می کنم و هم اکنون 29 سال سابقه ی کاری ام در آموزش و پرورش است.


از چه زمانی شعر وارد زندگی شما شد بیشتر در چه سبکی و زمینه های شعر می سرایید؟

من از دوران راهنمایی کتاب های زیادی در رابطه با امام زمان(عج) می خواندم و ارادت و عشق خاصی به آن امام پیدا کرده بودم وهمین ها زمینه ورودی من به عرصه شعر شد که به سال 60 بر می گردد البته من در آن دوران داستان هم می نوشتم ولی به پیشنهاد استادم دکتر اشرف زاده مدرس دانشگاه فردوسی مشهد تصمیم گرفتم تا یک زمینه را ادامه دهم که موفق شوم و من شعر را ادامه دادم و تا به امرو نزدیک به 34 سال است که شعر می گویم

سبک شعری خاصی ندارم در تمامی سبک ها کار می کنم شعر های کلاسیک یا سنتی شامل مثنوی، غزل، قطعه، دوبیتی، رباعی و هم چنین شعر نو هم دارم.

.

 

تا به امروز چند شعر سروده اید؟ کدامیک را بیشتراز بقیه دوست دارید؟

تعداد اشعاری که سروده ام به خاطر ندارم . شعری ندارم که آن را از بقیه بیشتر دوست داشته باشم در واقع هر کدام از آنها همانند گل هایی هستند که هر یک رنگ و بوی خاص خود را دارد و هیچ یک نسبت به دیگری برای من برتری ندارد و من همه ی آن ها را دوست دارم بعضی از اشعارم بوی وصال می دهد بعضی ها بوی فراق می دهد.


مثنوی 60 بیتی با موضوع شرح حال حضرت فاطمه(س) از زمان تولد تا شهادت، مثنوی 72 بیتی با نام غایت عشق خدا در رابطه با امام حسین علیه السلام، مثنوی 60 بیتی آخرت سرای جاویدان الهام گرفته ازآیات و نهج البلاغه چند نمونه از مثنوی های سروده شده ام  هستند

.

 

اولین شعری که سرودید در چه سالی و با چه موضوعی بوده است؟

 مثنوی با عنوان روایت عشق با موضوع بسیج در سال 60 سرودم. که به دو بیت آن اشاره می کنم:

بسیجی چراغ هدایت بود       وداعش زگیتی شهادت بود

بسیجی امیدش به مهدی بود    شهادت بر او هم چوشهدی بود

 


سرودن شعر چه تاثیری بر روحیه شما در ارتباط با دیگران دارد؟

شعر در نحوه ارتباطم با خانواده، همکاران، شاگردانم خیلی موثر بوده است، من در این بخش همیشه سهراب سپهری را الگو قرار دادم که عاشق همه بود و همه را دوست داشت به نظرم اگر هیچ وقت از بقیه انتظار نداشته باشیم و همه را دوست داشته باشیم دیگر ناراحتی پیش نمی آید و در یک کلمه قسمت پر لیوان را می بینیم نه خالی.

 

 

آیا اثری را به چاپ رسانده اید؟ مقامی هم کسب کرده اید؟

با اینکه پیشنهاد های زیادی از سمت سازمان تبلیغات اسلامی داشته ام ، هیچ وقت برای چاپ اقدام نکرده ام، در این قسمت نیما یوشیج برایم مجسم می شود که اشعارش بعد از فوتش به چاپ رسید . کلا اهل شرکت در مسابقات نیستم ولی در مسابقاتی هم که تا به امروز شرکت کرده ام مقام های زیر را کسب کرده ام:



-              رتبه اول جشنواره شعر بسیج در استان خراسان شمالی در سال 1386

-              کسب رتبه دوم در رشته شعر در هشتمین جشنواره مسابقات فرهنگی هنری در استان در 1391

-              کسب رتبه اول شعر در بخش شهرستانی در سال 88

-              داور سومین جشنواره شعر بسیج در استان در سال 92

-              معلم نمونه ی منطقه ای در سی و یکمین دوره بزرگداشت مقام معلم در سال 94

-              رتبه برتر مسابقات پرسش مهر ده

 

بسیج در نظر شما چیست و یا چه هدفی وارد بسیج شدید؟

بسیج یعنی آمادگی و  فرمانبرداری از ولایت فقیه ،من از سال 77 عضو بسیج هستم من در دوران حیات امام خمینی (ره) مقلد ایشان و در حال حاضر مقلد مقام معظم رهبری هستم و همیشه دوست دارم که در دستگاه فکری مقام معظم رهبری حرکت کنم و پیرو ولایت فقیه باشم، و هم اکنون عضو فعال بسیج هستم  و مسئول انجمن شعر کانون بسیج هنرمندان بجنورد هستم.


به عنوان یک فرهنگی بسیجی که با دانش آموزان در ارتباط هستید چقدر به فکر توسعه این فرهنگ هستید؟

من در تمام کلاس هایی که تدریس دارم وظیفه ی خودم می دانم به عنوان یک بسیجی دانش آموزان را به سمتی سوق دهم که مطیع مقام معظم رهبری باشند البته با توجه به اینکه دانش آموزان عصر حاضر بدون دلیل چیزی را نمی پذیرند به این دلیل  همیشه با استفاده از احادیث قرآن و نهج البلاغه بیان می کنم مثلا همیشه سخن امام علی (ع)که می فرمایند:« اگر مکانی می رویم که سه نفر هم هستیم برای خودمان یک رهبر انتخاب کنیم» پس ما نیز در جامعه ی به این بزرگی زندگی می کنیم باید رهبری داشته باشیم که در مواجه با مشکلات کشور بتواند خیلی سنجیده و با تدبیر و با شجاعت برخورد کند ومشکلات را حل کند.


مثلا در یکی از جلساتی که در کانوان بسیج هنرمندان داشتم یکی از شاعران پرسید چراباید به کشورهای مجاور که درگیر جنگ هستند کمک کنیم در حالی که در کشور خودمان خیلی ها هستند که محتاج هستند؟ در پاسخ گفتم  پیامبر اکرم(ص) فرمودند:« اگر کسی صدای مظلوم را بشنود و به یاری اش نرود از امت من نیست»بعد ادامه داد: چرا از نزدیکان شروع نکنیم گفتم اگر وضعیت مردم کشور ما مثل مردم یمن و سوریه و عراق بود باید کمک می کردیم ولی شرایطی که مردم آن کشورها در آن قرار دارند خیلی شرایط حادی است که قابل قیاس نیست.

 

 

چرا وضعیت حجاب افراد جامعه به خصوص دانش آموزان که شما با آنها در ارتباط هستید از ایده آل کشور اسلامی خارج شده است؟

در این بخش نقش خانواده خیلی مهم است و نقش اساسی در شکل دهی شخصیت فرد دارد باید هر چیزی را با اهدافش بیان کنیم که مورد توجهش قرار گیرد مثلا در رابطه با حجاب باید فلسفه ی وجودی حجاب را بیان کنیم نه اینکه بدون دلیل از او بخواهیم که حجاب داشته باشد . خیلی از خانواده ها فرزند را آزاد تربیت می کنند وانتظار دارند که مدرسه به عنوان خانه دوم بچه ها تربیتشان کنند که خواسته ی اشتباهی است زیرا فرزند بیشتر وقتش را در خانه و در کنار خانواده می گذراند در حالی که بخش اندکی را در مدرسه که البته آن هم بی تاثیر نیست ولی با شرایط پیش آمده در جامعه امروز ما یک عزم ملی می خواهد فقط به یک قشر بر نمی گردد همه مسئول هستیم .

یکی از خواسته هایی که دارم این است که مسئولین و داورانی که اشعار شاعران را در مسابقات امتیاز دهی می کنند امتیازی در رابطه با استفاده از تلمیحی که به آیات و احادیث و داستان های قرآنی است نیز قرار دهند.

 

سخن آخر: با اشعارم زندگی می کنم و اگر به 34 سال پیش هم برگردم دوباره شاعری را با ذوق بیشتری انتخاب می کنم. در سرودن اشعارم اتفاقات جالبی رخ می دهد که قادر به بیانشان نیستم و فقط یک نمونه را بیان می کنم که در مورد مثنویی در رابطه با امام حسین(ع) بود که بعد از اتمام آن با شمردن اشعارش که تعداد 72 بیت شده بود من را دگرگون کرد.

رباعی در رابطه با امام حسین (ع):

 

از برای عشق، سر دادن خوش است      در دل امواج، رقصیدن خوش است

هم چو مولایم حسین بن علی              از گلستانش بلا چیدن خوش است

 

دوبیتی در رابطه با امام زمان(عج):

 

یارب چرا دل بی قراری می کند     خونابه ها در دیده جاری می کند

من در عجب از یوسفم هر روز و شب   بر قلب شیدا تک سواری می کند

 

تصویر تعدادی از لوح و تقدیر نامه ها:

 

انتهای پیام/